HR- ja lakikartoitus maalaa tilannekuvan henkilöstö- ja työsuhdeasioiden perusteista yrityksessä ja se arvioi muun muassa:
•Työsuhteen elinkaaren hallintaa
•Työnantajan lakisääteisten velvoitteiden täyttämistä
•Työsuhteisiin liittyvien riskien hallintaa sekä
•Henkilöstötyön organisointia ja toimivuutta ja
•Esimiestyön ja johtamisen tilaa ja kypsyyttä
•Työkyvyn johtamisen tilaa
Kartoituksesta seuraa toimintasuunnitelma ja ohjeet mahdollisten muutosten toteuttamiseksi.
Kartoitus johtaa tekemisten kautta parempaan johtamiseen, henkilöstön suoritustason kehittymiseen, parempaan työhyvinvointiin, oikeudenmukaisuuden tunteen kasvuun ja sitoutumiseen.
”Saimme selkeän ja konkreettisen käsityksen yrityksemme nykytilasta ja kehityskohteista. Mikä parasta, saimme asiantuntija-apua muutosten läpiviennissä, jolloin pääsimme tavoitteisiimme nopeasti ja tehokkaasti”.